Deprese či úzkost: Neberte je na lehkou váhu a nechte si pomoci


Nejdepresivnější den v roce

Podle celosvětových statistik připadá nejdepresivnější den v roce na osmnáctého ledna. Nemusíte se na nic cítit právě tento den, ale je možné, že právě leden pro vás bývá nejtěžší. Je po Vánocích, které bývají psychicky i finančně náročné, jaro se ještě zdaleka neblíží a do práce i z práce chodíme pomalu za tmy. Nicméně se blýská na lepší zítřky. V prosinci byl zimní slunovrat a dny se pomalu začínají prodlužovat. Všímáme si toho už kolem dvacátého ledna, kdy je vidět téměř do pěti a ne do čtyř. Co se týče financí, trochu si možná musíme utáhnout opasek, ale určitě to zvládneme.

Jak zaútočit na splín

A je to tady. Den, kdy byste nejraději zůstali zalezlí v posteli a nikoho nepotkali. Jenomže musíte do práce a ještě se postarat o rodinu. Ráno vylijete kávu, nenastartuje vám auto a v práci dostanete čočku od šéfa. Všechno se ve vás vaří a s největší pravděpodobností to pustíte ven odpoledne či večer a svou žáhu si zchladíte buď na partnerovi, nebo na dětech. Možná se vám trochu uleví. Víte vlastně, proč si vyléváme vztek na svých blízkých? Protože víme, že oni to snesou, jelikož nás mají rádi.

tmavé_dny

Tady by se hodilo pro dobrotu na žebrotu. Ale jak z toho ven? Když na sobě cítíte, že nejste ve své kůži, svému okolí to řekněte. Samozřejmě nemyslím, že poběžíte za šéfem, ať po vás nic nechce, že jste se špatně vyspali nebo máte PMS. Ale kolegyním a rodině to sdělte. Ujistěte je, že oni za to nemůžou, a pokud bude vaše reakce nepřiměřená, omluvte se.

Když trvá splín příliš dlouho

Pokud se necítíte dobře už déle, týdny či měsíce, měli byste své potíže řešit. Zkuste zapátrat, kdy to začalo. Jaký byl spouštěč vašich špatných dní. Možná už se to vleče od dědického řízení, kdy se nemůžete dohodnout se sourozenci, co uděláte s chalupou. Klidně požádejte o pomoc odborníka, zkuste mediaci Praha http://drahomirasinova.cz/manzelska-poradna-praha.php. Možná jste prodělali nějakou nemoc a nemůžete spát.

zimní_příroda

Únava se sčítá a vy si moc potřebujete odpočinout. Zajděte za svým lékařem a domluvte se na prášcích na spaní, může vám předepsat i takové, které nejsou návykové. A pokud to vše začalo nevěrou partnera, navštivte společně manželskou poradnu. Jednoduše si řekněte o pomoc, když ji potřebujete.