Emisní limity pro zážehové i vznětové motory jsou velmi přísné

Dnešní vozy na benzínový pohon jsou vybaveny pochopitelně nejmodernější technologií. Ta umožňuje mimořádnou úsporu paliva, což je dáno přímým vstřikováním pod velkým tlakem. Ovšem takové motory paradoxně zatěžují životní prostředí dokonce víc, než ty „proklaté diesely“. Moderní vysokotlaká vstřikovací čerpadla ušetří až 15% paliva, čímž se samozřejmě sníží emise oxidu uhličitého a politiky stanovená norma se splní, jenže něco za něco. Při tomto procesu spalování benzínu totiž vzniká velmi jemný prach, dokonce extrémně jemný. A ten podle vyjádření odborníků škodí zdraví mnohem víc, než oxid uhličitý.
auto corvetta

Jak je to s oxidem uhličitým?

Mimochodem, zamysleli jste se někdy nad nesmyslností celé propagandy vlivu oxidu uhličitého na globální problémy planety? Oxid uhličitý totiž potřebují rostliny k dýchání a člověk svým životem, a dokonce i průmyslovou činností, ho vyprodukuje jen zanedbatelné množství, které ke vzniku skleníkového efektu nemůže přispět. Narušení životního prostředí způsobují především jiné faktory, oxid uhličitý jen minimálně.
závodní dráha

Filtr pevných částic

Reakce politiků na jemný prach z přímého vstřikování u zážehových motorů ovšem na sebe nedala dlouho čekat. Od září roku 2017 musí všichni výrobci těchto motorů instalovat ve vozech tzv. filtr pevných částic. Ke konci roku už tedy vyjely první vozy s tímto filtrem od automobilek Renault, Peugeot, Volkswagen, Mercedes, Škoda, Opel, a další. Toto opatření se ovšem týká jen nově vyrobených vozů, tím pádem starší auta bez filtru by mohla mít problém s omezením vjezdu do městských zón. Prozatím je omezen provoz v tzv. „ekologických zónách“ dieselovým motorům a je jen otázkou času, kdy se vyrukuje s opatřením i pro provoz benzínových motorů. To budou pak zvýhodněny vozy s minimálními nebo nulovými emisemi (to je případ např. modrých plaket) a zákaz vjezdu do velkých měst by se týkal, alespoň v Německu, 3 milionů vozů s motorem na benzínový pohon.